Saturday, August 15, 2009

Nama aku..bukan nama aku?

Entri ini aku mau cerita pasal nama..

Nama-nama yang selalu/pernah aku guna/telah di gunakan untuk diri aku..


Niqie: N for Nur, I for Ismail, Qie for Aqilah..guna nama ni masa duk kat hostel dulu..sebab ramai sangat yg bernama Aqilah..dulu saya 'KAK NIQIE'..ahaaks..cam comel kan?MySpacehaha..perasaan terlampau!

Qilaz:
1st Reason-masa akal mentah dulu; Qila + Azril = Qilaz..masa ni aku suka tahap gila pada Azril Dino..drummer Frequency Canon *aku pernah komen MS kat dia and dia reply balik..suka gila aku!huhu..but now, i'm a bit shy to do like that again..sebab usia meningkat, tahap pemalu itu juga meningkat..haha ye ke?!atau alasan sahaja?huhu

2nd Reason-masa matang akal*di mana sebab pertama telah dibatalkan; Aku suka huruf Z..lepas nama aku tambah huruf Z kat belakang tu..menjadikannya QilaZ..pada aku..cam best je.muahaha..lagipun setelah aku google, tak ramai orang guna nama ni..so, UNIK!!aku suka!huhu..

Qilaz Akira: Akira means light in Japanese..nama aku pula..Nur Aqilah..Nur means cahaya..so, don't you get the connections? btw, orang Jepun pronouns huruf K..ala-ala bunyi huruf L!so, Akira..bunyinya..Akila..right?thats the logical idea..

Qiqi: Ni nama manja yang aku tak suka tapi aku sukakan juga..sebab macam comel je..haha
Ana beri nama ni pada aku..so, aku layan je..ehem, aku tak suka sebab qiqi/kiki ni nama kucing Adib*cousin Ana!!!Aku tak suka kucing!MySpacehaha..tapi kucing adalah bintang yg comel ya! Cuma aku je yang tak boleh ngam dgn kucing ni!ok?!huhu


Nur: Nama ni Ayah aku yang selalu panggil..tapi dia pronouns as NOR..!ehem, aku suka Nur-NurAmina yang kat dalam cerita Nur Kasih tu..suka sangat!huhu..

N'Bam: Ni pun Ayah aku yang selalu panggil..masa kecil2 dulu lorr..tu yang sampai besar/sekarang aku maintain tembam..hahaMySpace

Kiki Lala: Hah!Siapa panggil aku dengan nama ni..memang sengaja minta penampar dari aku..haha..kawan-kawan sekolah rendah dulu selalu panggil aku dengan nama ni..tak suka!huhu..ada satu kes aku kejar dia keliling kelas..haha..KENANGAN!Masa zaman kanak-kanak dulu..

Kayla: Ni nama ala-ala omputih yang aku letak dekat MS tu..takda apa-apa maksud pun..sesedap rasa aku aje..haha

Keyla: Kalau tak silap aku..dua orang je yg rajin tulis nama aku camni-dulu-dulu lorr huhu. Si Qaseh Bella, and Super Faris..tu je kot..haha

Qila/Kila: This is typical name that me, me family and friends use..currently! Dan..aku suka!huhu..btw, i prefer my name written..starts with Q ya!

Akak/Kakak: Biasalah..anak sulung lah katakan..Nama ni adalah tanggungjawab aku! Oleh sebab kebiasaan..kadang-kadang aku anggap semua kawan2 aku, adalah adik2 aku*kawan-kawan yang sebaya dan seangkatan dengannya!..dan adik2 tu lah tempat aku bermanja..muahaha*Ana lorr yang selalu jadi mangsa!haha Apa sebab aku kata kawan2 aku macam adik2 aku? Sebab aku lahir dulu daripada korang semua!Korang kene hormat sama aku!Kalau tak..Potong kepala!haha..MySpace

and that's all!


Ada sesiapa mau bagi nama baru kat aku?..tapi nama yang baik-baik lorr..sesiapa yang bagi nama yang tak baik itu, sengaja mendoakan dirinya sebegitu..ok!

But, among all this names...I LOVE MY REAL FULL NAME!!

-NUR AQILAH BINTI ISMAIL-

It's the best! And given from me parents!

Aku tetap Nur Aqilah ya!huhu..



Korang tak mau share cerita pasal NAMA ni ke? Sesiapa yang ada cerita disebalik NAMA..Share lorr sama aku!Remember..SHARING IS CARING!huhu..


p/s: Aku suka buat nama..Banyak juga lorr koleksi nama-nama yang ada..nanti kalau korang buntu nama masa nak cari nama untuk anak-anak korang..Cari aku yer! Aku suka untuk tolong korang..muahahaha..iklan doktor nama ke hapa ni?huhu..

-Currently, teruja dengan nama 'Anggun'..Anak Dira Abu Zahar dengan Ash(Bau)..aku suka nama tu..UNIQUE + CLASSIC isn't it?-

No comments: