Wednesday, April 15, 2009

QiLaZ bErFikiR..

Dikala aku berkunjung di blog favourite aku..aku ternampak satu logo..
this is the logo..
sebenarnya, sebelum ini..aku dah perasan akan kewujudan logo ni..but, baru saat ini hati ni tergerak untuk berkunjung ke website ini..*byk nya ini..huhu
btw, The Nut Graph ni website yg membincangkan tentang isu-isu semasa yg berlaku di negara kita..salah seorang writer untuk web ini adalah Zahiril Adzim..*asyik nama dia je yg aku taip dekat blog aku ni kan??isk..harap kowg bersabar yer..nama2 kowg pown is coming out soon..-kowg jelous kan..haha..=P kidding anyway!

Apa yang membuatkan aku berfikir adalah..salah satu artikel daripada Bob sendiri dan Fared Ayam..artikel ni dah lama di post..tapi atas alasan kelapangan*lapang ke aku ni??sepatutnya harus study!!isk!!qila2!! aku pun membaca artikel mereka..
dalam artikel mereka ni..mereka menceritakan tentang stigma masyarakat terhadap teater..ternyata, mereka begitu mencintai teater..mereka berjuang untuk teater..
nah!di sini aku mula terfikir tentang diri aku sendiri..
~ apa yg aku mahu sebenarnya dalam hidup aku?
~ adakah jurusan yg aku ambil sekarang ni adalah bidang yg aku minati?
~ apakah bidang yg aku ambil ni dapat menjamin kejayaan aku di masa hadapan??
banyak lagi persoalan yg hadir di minda ni!!*isk...risau aku!!

Aku fikir sejenak...

seingat aku..aku pernah minat bidang ni*computering.. semasa tingkatan3..aku menangis kecewa kerana ayah tak benar kan aku sambung study dlm bidang ni*pengaturcaraan komputer di sekolah menengah teknik..alasan ayah..jarak sekolah teknik tu dari rumah sangat jauh..*di sini...aku confius..the real reason..kenapa aku pilih bidang komputer ni..minat?ya.aku minat bidang ni..mahu keluar dari sekolah+rumah?another yes!!aku mahu pergi ke sekolah berasrama yg lain dan agak jauh dari Muar.. dan akhirnya, aku further study in the same school..
setelah mendapat keputusan SPM..aku membuat research tentang jurusan yg aku mahu ambil..*seingat aku..aku mencari bidang yg dapat menjamin masa depan kerjayaku tanpa memikir adakah aku minat akan bidang itu..
being honest..aku seorang yg mudah tukar fikiran..unconsistent..unpredictable..this is just me!!
minat aku pun turut berubah..
form 3-aku minat computering..
form 4-aku minat mass communication & photographing..
form 5-still minat mass com & photographing..but..aku tak yakin yg aku boleh masuk bidang ni..kerana..ketika itu..aku seorang yg sangat pendiam+kurang keyakinan diri*nah!!ni la sebabnya aku kata zaman sekolah menengah tu adalah zaman gelap aku.. oleh sebab itu..aku memilih untuk further study dlm bidang computering ni!!*as makcik saudara aku suggest aku agar masuk kolej aku sekarang ni!!isk..huhu aku rasa..semua yg berlaku ada hikmahnya sendiri..atas..kenapa ayah tak bagi pergi sekolah teknik..kenapa aku stay at the same school *antara hikmahnya..aku dpt byk kenangan yg manis2+byk dpt ikut aktiviti perkhemahan best woo..huhu
at that time..aku rasa..bersyukur kerana dapat apa yg aku mahu kan dahulu..-masa form 3*entering the computering study..huhu pada mulanya..aku sangat bersemangat..penuh dengan minat..walaupun masa itu..aku tak punya ramai kawan di kolej ni..
kini..aku mula ragui diri..adakah aku masih minat akan bidang ni?mana perginya semangat aku dahulu?i wonder..

aku berfikir lagi..

aku yakin..semua yg berlaku pasti ada hikmahnya!!so..aku kembali..!semangat aku kembali!minat..for sure..aku masih minat lagi dalam bidang ni..buktinya..baru malam td aku bincang dengan ibu dan ayah tentang industrial training aku!next..aku akan bersungguh-sungguh dalam pelajaran aku!MySpace*aku pakar dalam memotivasikan diri sendiri kembali..huhu..tapi aku selalu tak buat perkara yg boleh memajukan diri..macam mana tu??isk..
GAMBATTE qila!!!chiayuk2..MySpace

btw..terima kasih kerana sudi membaca post ni..huhu..
artikel yg telah membuat aku berfikir adalah..here
terima kasih Bob n Fared Ayam..i know you guys can be a success person in this life..dalam bidang teater ni!wishing ya all the best!amin..

No comments: