Wednesday, August 11, 2010

Lagi 'Update!'

Huhu...Dah lama tak bercerita dekat dalam blog ni..kan kan?

Ok! Since i have nothing to do, untuk petang ni lah..huhu..aku kasi kamu kamu kamu..hah kamu yang baca la.. 'updated story' pasal aku..-ceh! macam la ada orang baca kan?huhu..



FYI, aku sekarang sudah selamat menyambung pelajaran dekat Malaysian Institute of Information Technology(MIIT), Universiti Kuala Lumpur(UniKL)
Gila tengah-tengah bandar Kota Lumpur tu..huhu..tapi bagi aku, tujuan aku datang nak belajar! Semata-mata nak belajar! Jadi, wajib teguhkan iman. huhu.. ^^



Nasib aku sangat baik, bagi aku lah..sebab bukan seorang diri datang ke bandar metropolitan ni. Ada teman. Jadi, kalau nak dibandingkan diri aku dengan kakak sepupu aku Kak Chik-yang rumahnya jadi tempat 'hotel' sementara bagi aku dengan family sebelum pergi daftar U ni dulu; kira sangat bertuahlah sebab dia dulu datang bandar ni seorang diri. Dan dialah pelopor bagi sanak saudara kami yang berpindah ke Kota Lumpur ni...huhu..



Huhu..sangat suka..dan sangat tak suka bila:
Suka:
1 - dapat rasa menetap dekat bandar 'gila besar tapi sebenarnya kecil je'
2 - dapat rasa berkawan dengan 'saudara seluruh pelusuk Malaysia'
3 - dapat pengalaman baru; aku kan suka cari pengalaman baru!
4 - dapat rasa susah!huhu...gila tak? orang kalau boleh tak nak rasa susah..aku pulak suka cari susah..sebab apa? sebab aku nak jadi 'Wonder Woman!yeah!huhu..*sebenarnya tak payah nak jadi pun sebab aku sendiri tahu aku Wonder Woman..huhu Kata lain adalah aku nak berjaya la! Bak kata org dulu bersusah2 dulu, bersenang-senang kemudian. Ok?
5 - dapat sambung belajar!itu yang paling suka gila!huhu..



Tak suka:
1 - tetiba abg saudara kata "kenapa ramai yang nak datang bandar INI?"; tak suka sebab..macam lah aku suka kan?kalau MIIT ni takat dekat Johor pun konpem aku pergi Ok?!huhu..
2 - sebab tak dapat rasa hidup dalam 'university campus' -aku punya angan2 dulu sebelum nak sambung belajar, aku nak universiti yang ala-ala mcm UM gitu..besar lagi luas kampus dia..hoho..tapi, syukur gak la sebab dapat MIIT yang satu bangunan je tapi itupun sudah penat berjalan turun naik tangga macam KPTMBP dulu..hehe , sebab MIIT ni 'city campus'..huh!tak suka..huhu...



Tapi, konklusinya..kerana aku ni positif maka yang tak suka itu..telah berkubur pun..cuma tinggal nisan dia je..huhu.. ^^

Dikesempatan ini juga...lalala~ayat poyo.. aku nak ucapkan selamat berpuasa dan maaf zahir batin tau!huu... Bye~ jumpa nanti di lain 'entry'..huhu

No comments: