Sunday, August 22, 2010

kenapa apa?

kenapa kita selalu bertanya?

kenapa tiap yang bahagia itu sementara?

kenapa rasa sedih akan tiba-tiba dirasa pabila kita tertawa?

kenapa pabila kita bersusah payah melakukan sesuatu, perkara itu menjadi sesuatu yang tak berguna pada akhirnya?

adakah kita kecewa selepas diperkatakan "hey si polan, kau tak berguna langsung!"?

kenapa harus kita persalahkan orang lain, sedangkan kita sendiri yang harus ditujalkan kepala?

adakah bahagia itu perlu dikejar?

kenapa kita perlu tunggu sedangkan kita letih menunggu?

mimpi takkan pernah jadi kenyataan bukan?

adakah kenyataan itu satu rekaan semata-mata?

kenapa tiap kali kata-kata semangat akan menjadi kata-kata tanpa semangat?

kenapa sesuatu yang sepatutnya mudah akan menjadi sesuatu yang rumit?

adakah susah untuk kita memahami perkara yang berbelit-belit?

ada sesiapa yang memahami aku?

adakah aku memahami aku?



p/s: aku tahu aku punya seseorang yang telah menyebabkan aku jadi aku. dari tulang rusuknya. hey!kau tahu aku perlu kau! kerna aku buntu dengan persoalan sekarang!

No comments: