Saturday, August 20, 2011

I talk Crap #8

Holiday!! Yeay!!

Since dah lama aku tak ber"I talk Crap"..aku nak 'update' sekarang..

Macam yang aku post 'BUSY' dekat entry sebelum ni..aku memang 'busy' pun! Serius! Minggu yang penuh dengan assignment, report dan tidur!!hehe... Aku tak tahu la kenapa minggu ni aku asyik tidur awal (*takde la awal mana pun, tapi memang asyik nak tidur je), mungkin penat + letih kot! Mungkin jugak sebab aku naik malas! hehe... Macam mana?? Tak boleh jadi ni kan? Kene cari ubat untuk penyakit M tu...uhu...


Then, lagi satu sebab aku ber"I talk Crap" kali ni...


adalah kerana........



Aku tak puas hati!!!!


jarang aku tak puas hati ni!! Tanya orang yang dekat-dekat dengan aku.. Penah nampak aku tak puas hati??Rasanya diorang pun tak tahu macam mana rupa aku tak puas hati...Sebab jarang2 nampak..hehe...


Aku nak cerita pun, aku tak tahu macam mana nak mula. Yang penting dekat sini, aku TIDAK berpihak pada sesiapa pun.


Ok! Kita mula dengan tajuk "Hak". Semua orang ada hak masing-masingkan? Hak untuk dihormati, hak untuk kepentingan diri, hak untuk dihargai dan lain-lain. Dekat sini hak yang aku maksudkan adalah umum.

Aku bagi contoh, kalau A nak tidur, kita yang berjaga harus hormati. Contoh lain, kalau B nak bangun tidur dengan alarm yang berulang, kita juga harus hormati. Aku tak ada masalah dengan hal2 yang seperti itu. Sebab itu hak-hak mereka!! Tapi aku sangat bermasalah atau dengan kata lain, aku tak suka kalau hak2 yang pabila kita sudah hormati, tapi dicabuli oleh yang orang dihormatkan itu.. (boleh faham ke??hehe) Senang kata, macam aku dah bagi kaki, kau nak betis pulak!!


Agak-agak lah kan??!! Orang lain pendam je bila hak yang harus dihormati tu terpaksa dikorbankan. Semata-mata "Hormat!"-pada aku, dan "Tak nak cari gaduh!"-bagi Dia(*aku rasa Dia ada rasa hormat pada kau jugak walaupun dia kata taknak gaduh). Tapi, bila kau dah 'dihormat'kan. Kenapa kau tak hormat orang lain??! Geram ni...grrr.....


Dan aku..


Aku pun kira sangat "HOPELESS" sebab tak boleh cakap depan-depan macam "Boleh tak kau hormat kami jugak!!" Macam semua benda dia nak tanya... sampai aku solat apa pun dia nak tahu!! Agak-agaklah.. Aku pendam semua ni sebab taknak buruk-buruk kan orang.. Sebab aku pun buruk jugak!



Kepada Dia. Harap anda bersabar. Hormat dia, senyum pada dia, buat baik pada dia. Biar dia sendiri terasa. Biar orang buat jahat pada kita tapi kita tetap buat baik pada dia. What comes around, comes around.. Anyway, kamu dah bagi contoh yang baik masa ambilkan penyepit rambut dia. GOOD.... GIRL....!!(*dah macam apa je)kekeke...



p/s: Aku pun sensitif pada bunyi!! Serius...kalau nak aku analisis lagu-lagu Korea or main teka-teka lagu(kira lagu tu bunyi gak kan?) Aku boleh dapat 100%, 4flat! Cuma bila tidur, kadar sensitiviti pada bunyi+persekitaran tu menurun la..haha..tapi masih ok lagi!! Sebab alarm aku, dengan kadar segera aku tutup bila berbunyi..tapi tak bangun pun!! Tutup alarm je laju, bangun nya tak..terpaksa Miss Choco kejutkan..hehe ^^ Tapi takde lah sampai orang tu buat benda biasa untuk tidur aku jerit "BISINGLAH!!!" Kalau kau adik aku dah lama aku piat telinga suruh mintak maaf!! grr.....

2 comments:

♥anachan♥ said...

kalau tido mati bunyi ape pon da tak dengaq.heh.--->me



p/s: SABAR banyak pahala tuh. =)

QiLaZ said...

sama kn??hehe sabar itu separuh dari iman.. ^^