Wednesday, March 24, 2010

Pilihan..

Pilihan..

Aku suka banyak pilihan.

Sebab dengan pilihan, aku dapat bandingkan antara pilihan yang ada.

Aku dapat bezakan yang mana lebih baik, molek, cantik, padan..dan segala lah!



TAPI.....................




Dengan pilihan yang terlalu banyak lah aku menangis.

Kerana.

Buntu dalam membuat pilihan.







-------- diam ------------








Aku takut.

Takut melakukan kesalahan dalam membuat pilihan.

Sebab itu aku menangis.

Pesan seseorang, "tika kita ada masalah..kita RASA..dan DALAMI rasa sakit dalam masalah itu"




Perit. Sakit.

Macam nak gila!



TAPI.................



Aku belajar.

Tiap keputusan yang aku ambil dalam membuat pilihan.

Sekiranya ia salah.

Aku belajar.

Membaiki keadaan.

Aku belajar.

Bertanggungjawab.

Aku belajar.

Kembali senyum. Megah.

Kerana.........





Aku punya PILIHAN.

No comments: