Tuesday, September 15, 2009

Marah+Sabar = Geram

Engkau bilang apa?
Kau tak pernah bilang apa-apa.

Dia!
hanya dia yang berkata.

awalannya..
engkau rasa dia juga sama.
tapi..
kini kau ragu.


Sabar.
engkau tahu dia punya sabar.
akan kau yang tak tahu erti sabar.

tapi..
engkau juga punya perasaan.
dia tahu itu?!

aku mahu tanya..
dia sedar akan diri tak?
kenapa dia boleh perlaku engkau begitu..
tapi kau tak boleh perlaku sebegitu kembali kepada dia?

kenapa dia boleh berdrama..
yang mencabar kesabaran, yang mengoda segala iman engkau..
tapi kau?!
tak boleh..

Boleh?!kalau benar boleh mengapa dia titiskan air mata.
Jangan lagak seperti anak kecil lah!

Aku minta maaf.
Dan aku rasa engkau harus minta maaf,
kalau kau buat dia sakit hati.
tapi tolong..
jika dia tak mahu engkau perlaku sebegitu..
JANGAN PERLAKU KAU SEBEGITU JUGA!

Simpan ayat bernanah itu untuk orang lain.
Terima kasih.


Maaf.
Aku masih sayang engkau,kau dan dia.
Dan aku bayar hutang air mata yang tumpah itu sekarang.


pm 9.28 t-9.15
tanah aku lahir.

No comments: