Tuesday, June 5, 2012

Rombongan Pengantin Lelaki

Meriah!Seronok!dan Happy... ^^

Tahniah Mohd Nor Sabrie bin Md Yunus & Siti Nurhayati!!!


Family Ayah.

Aku bagi intro sikit. Keluarga belah ayah aku ni, nak ikutkan kecil, tapi besar sebenarnya. Ayah aku adik beradik dia 7 orang, tapi disebabkan ramai meninggal sebab sakit (yang baru hari ni, 27 Mei aku dapat tahu sakit tu semput..) masa kecil2 lagi. Jadi, yang survive Alhamdulillah sihat sampai sekarang ada 3 orang sahaja. Oleh kerana ayah aku 'nakal' masa dia kecik2 dulu, jadi dia tinggal dengan Pakcik dia (Arwah Tok Cik aku a.k.a Tok Majid) sampailah dia kahwin dengan ibu aku, majlis diorang dulu pun buat dekat rumah Arwah Tok Majid. Anak Tok Majid ni  11 orang, ayah kata cukup buat team bola sepak..keke + 1 orang (ayah) dia boleh dikira reserved player la..haha.. Jadi, untung juga la aku..dapat rasa suasana family kecil dengan besar..hehe..


Majlis Akad Nikah

Tak pergi...lalala~ Malam sebelum hari dia nikah tu..excited aku, nak pergi..last2 tidur lewat (dalam pukul 6 pagi) lepas tu ibu decide takyah pergi sebab confirm susah nak kejutkan aku. Yela..orang baru nak tidur..keke.. Aku sedar je dari tidur pukul 2.. Terus pergi mandi, ingat sempat nak pergi tengok majlis nikah sebab majlis lepas Asar. Then ibu kata 'Tak payah pergi! Tak sempat.' then ok la..memang kalau nak sempat sampai sana sebelum majlis mula, kene panggil Doraemon la..hehe

hantaran


Di rumah bujang Mr. Sabrie

Dalam ladang Sime Darby..Rumah bujang, tapi besar gila..4 bilik.. kalau cakap dalam rumah tu, ada echo.. power tak? haha... Jalan nak ke rumah dia memang extreme..untuk Transformer hijau tu.. Pakcik Makcik aku yang lain pun, bila dah masuk dalam kawasan ladang, dah malas nak keluar..sebab jauh nak jumpa jalan besar. Tabik aku pada Mr. Sabrie ni, sebab sanggup duduk area macam tu..haha.. Tapi memang best kot! Tenang je..huu..
Bila dah kumpul ramai2, macam2 cerita keluar.. Daripada kisah diorang nak gerak ke rumah pengantin perempuan masa akad nikah tu, then Pak Tam dengan Mak Tam aku gadoh mulut pasal ba alip ba ya ada ke tak dekat kawasan ladang tu, then pasal Martapura dengan kerabat diRaja Banjar, then kisah Pak Utih aku nampak benda yang tak patut dinampak sampai dia naik bulu roma.. bila ingat balik(aku dekat sebelah dia je masa tu..uuu..bulu roma aku tak naik, tapi dlm hati doa2 benda tu tak datang kat aku..eei..tak nak taip pasal benda tu mlm2 buta ni, dah la sensorang je yg celik mata dlm rmh ni..) finally, cerita pasal journey to Kedah masa hantar adik atas request Pakcik Makcik aku yang tanya "Nadiah mana?", "Nadiah tak ikut?"..haha..  suka budak senget tu dengar Pakcik Makcik dia yang tak berapa nak selalu jumpa ingat dekat dia..haha..
Hah!masa cerita pasal rumah bujang Mr. Sabrie ni, Mak Tam ada cakap, "Rumah besar, kalau ramai2 ni memang meriah, tapi kalau seorang.." Aku rasa, point Mak Tam tu memang kene dengan Mr. Sabrie.. Boring seorang2 dekat rumah besar tu..berdua lebih baik..kan?hehe.. wishing diaorang live happily ever after..sampai akhir hayat.. sebab diorang sweet together.. ^^


Rombongan 10 kereta

Masa mula bertolak tu takde la berderet 10 kereta. Masa mula gerak tu, aku dengan family konvoi dengan 3 family lain jadi 4 buah kereta tunda m'nunda. Sampai dekat Masjid, tengok2 dah ramai yang sampai-6 lagi family jadi 6 kereta. Lepas Zohor, kitaorang konvoi 10 buah kereta ke rumah pengantin perempuan. Dari masjid ke rumah pengatin tu tak jauh sangat pun. Tapi seronok la..konvoi ramai2.

Pakcik Iqbal dengan Al-Fatih


Majlis Persandingan

Sebelum nak bersanding tu kitaorang tunggu kumpulan kompang sampai, dekat rumah Mr. Sabrie bersanggar. Warna tema majlis dia putih merah. Aku dah agak da yang Mr. Sabrie akan pilih warna putih. Sebab selama aku kenal dia..warna putih tu memang warna favourite dia. Jadi dia tetap ensem macam selalu..keke..Laki orang, saya tahu..tapi puji as dua pupu sahaja ya..Adik dia, Haziq jadi pengapit.. Setakat ni, dalam sejarah rombongan pengantin lelaki yang pernah aku ikut, ni antara yang meriah.. then ni lah yang paling ramai ahli rombongannya..haha Pakcik Makcik aku sampai je..terus makan.. Tak tunggu majlis makan beradab da..keke..then masa majlis makan beradab tu..ada jugak la yg kene panggil makan lagi sekali..haha..terbaik..

family (yg sempat bergambar dulu sebelum makan) ^^

Balik
Aku dengan family tak ikut konvoi sama..sebab ada agenda lain..hehe.. 

Bergambar sebelum balik

 Ok..That's all..hehe ^^ TQ..

p/s: makan..tido..tengoktv..windowshopping..wayang..dramakorea..feelingsensorang..berkurungdalambilikhijau..sampaitaktaunakbuatapada..
p/s lagi: lama gila ambil masa nak post entry ni..haha..sebab em ae el ae es online punya pasal..hehe.. ^^

1 comment:

♥anachan♥ said...

sabar ya awak.
ehem,bini dia comei.dia hemsem.ops laki orang.=P